Tijd vliegt! - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van Trudy Haan - WaarBenJij.nu Tijd vliegt! - Reisverslag uit João Pessoa, Brazilië van Trudy Haan - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

04 Juli 2007 | Brazilië, João Pessoa

Jeej, eindelijk internet die het goed doet. De foto´s zijn nu als het goed is zichtbaar onder de verschillende kopjes!

Afgelopen vrijdag zijn we ´s ochtends om 9 uur naar João Pessoa vertrokken De bus gaat maar 2x per dag, dus we waren blij dat we hem gehaald hadden.
Hier werden we opgehaald door een neef van Erika, die iets in de 40 is.. haar vader is drie getrouwd en iedereen, dus haar familie is echt heel groot. Het is hier ook allemaal heel erg anders, want je kan hier gewoon verkering hebben met je achterneefje, no problemos. Heel vaag allemaal.

Haar neef (wij zeggen steeds per ongeluk oom...) heeft ons vrijdag al allemaal dingen laten zien. We gingen met de auto langs de kust toeren. Echt hele mooie stranden hier, met heel veel mooi uitzicht! Ook werden we meegenomen naar heel wat familie. Dat kan soms best frustrerend zijn, want je bent daar dan een tijd, maar je snapt er niks van. Weinig mensen die engels kunnen, en als ze het kunnen is het: how are you, goodie?! Kom je erg ver mee dus!
Vrijdagavond gingen we naar een feest. Het is hier een week feest geweest, maar ik snap nog steeds niet waarom.. We gingen naar het centrum van JP... en daar waren echt heel veel mensen. Een soort van Amsterdam met Koninginnedag... maar dan met maar één blonde... en dat was te merken. Heel wat mannen hebben een verdraaide nek na mijn bezoek daar. Er was één hele vervelende man, die aan mijn haar trok, en ons later ging volgen. Toen we weg gingen was hij ons gelukkig snel kwijt door de drukte. Anders had Annette hem in elkaar geslagen zij ze... stoer is ze hoor!

Zaterdag was het heel erg mooi weer. Toen heeft hij ons allemaal verschillende uithoekjes laten zien, echt hele mooie uitzichten, over heel veel stranden.

Zondag begon om 17 uur de kerkdienst...althasn dat zeiden ze, toen was het 17.30, en we gingen om 17.45 weg. We kwamen gewoon binnen wandelen terwijl het al begonnen was, schijnt heel normaal te zijn hier.
We gingen naar een baptisten gemeente. Een aantal liedjes konden we meezingen in het Nederlands, verder begreep ik er niet veel van, maar het was wel een hele fijne, hartelijke gemeente.

Maandag hebben Annette en ik een excursie gedaan. We gingen met een boot naar het koraalrif en daar konden we tussen de vissen zwemmen, eerst was echt echt ´eng´, maar later was het echt super mooi om te snorkelen en al die prachtige vissen, onder en naast je te zien zwemmen, dat voelde echt aan als vakantie!!

Dinsdag zijn we naar het strandhuis vertrokken. Omdat het niet mogelijk is om naar het resorteiland te gaan, blijven we hier tot en met zondag... strand is 10 minuten lopen, en we kunnen hier lekker voor onszelf zorgen en doen waar we zin in hebben.
Dan hopen we maandag naar Natal te gaan om even met z´n tweeen te zijn en even van een hotel, met een warme (hier hebben ze alleen koud water...) en wat luxe te kunnen genieten. Want volgende week woensdag moeten we alweer naar Goiana, Erika haar huis om daar al onze spullen in te pakken om donderdag al weer naar het vliegveld in Recife te gaan.. Maar gelukkig hebben we nog een week, en daar zullen we nog even heerlijk van gaan genieten!!

Liefs,
Trudy

• 04 Juli 2007 - 16:27

Liz:

Wauw zeg! Wat een mooie foto's zijn het!!
    Leuk te zien waar jullie nu zitten!

Echt cool dat jullie het zo mega naar jullie zin hebben! Geniet ze nog de laatste week!

Liefs, Liz

• 05 Juli 2007 - 07:05

Rianne E:

Hey Trudy,
    Wat een super gave foto's! Krijg echt zin in lekker weer & strand! Een indruk van het weer hier: regen, regen en nog meer regen :-( Geniet nog van jullie laatste week daar, dat zal vast wel lukken!
    ciao, Rianne

• 05 Juli 2007 - 14:04

Mathilde:

Heeej meis,
    Wat een mooie foto's zeg. En wat betreft die vissen...ik weet precies wat je bedoelt..aaahh!:) Maar toch gedaan, knap hoor:)
    Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt met je zus. Lijkt me inderdaad wel lastig en soms frustrerend als je die mensen niet kunt verstaan...Maar hang on he;)
    Dus nog lekker een weekje te gaan...geniet ervan!! gaat wel lukken als ik dat zo hoor, trouwens Natal is nice! Zit je tas al vol bikini's?haha!
    Trouwens Simon mist je echt super, dat ik zeker te merken...hij heeft het super zwaar de arme jongen!
    Zal vast en zeker een gat in de lucht springen als je weer terug bent:)
    Ik wens je nog een hele toffe tijd toe in brasil en tot gauw!!!
    Dikke kus en heel veel liefs Mathilde
    & de groetjes aan je zus!

• 05 Juli 2007 - 15:39

Parla:

aaah!! geweldige foto's zo lekker op het strand wandelen en lekkr eten en met je zus samen...terwijl wij hier in nederland mogen genieten van regen in de zomer..ppff genietse hoor meiden!!!

• 05 Juli 2007 - 19:43

Celine:

Mooie omgeving daar! Hier trouwens ook ;), heb een lastminute geboekt met een vriendin naar Kreta!
    Fijne vakantie nog!
    X moi.

• 05 Juli 2007 - 20:50

Piwi:

He Trudy,
    leuk man die foto's.
    Mooi weer en zo, en wij heel vaak regen :-(
    Gaat het nu wat beter met Annette?

Geniet maar nu het nog kan,
    veel sterkte je zult Simon ook wel missen zeker als je hoort dat hij je ook mist, zet 'm op hoor.

Tot gauw

Peter

• 06 Juli 2007 - 14:34

Anneke :

wauw..geniet er maar lekker van..

en is het lekker zo'n vis die aan je teen aan het sabbelen is??

het weer hier: hoge luchtvochtigheid..of eigenlijk niet zo hoog..om precies te zijn vrij dicht op de grond..in grote hoeveelheden..(toch nog een zwembad in de tuin..:S )

Geniet er nog ff lekker van samen..

tot snel!

Kus anneke en haar mannen ;)