Veel contrasten! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Trudy Haan - WaarBenJij.nu Veel contrasten! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Trudy Haan - WaarBenJij.nu

Veel contrasten!

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

24 Juni 2007 | Brazilië, Brasilia

Eindelijk weer een berichtje!! Wat is er inmiddels al weer veel gebeurd hier!
Ik vind het echt super om al jullie reacties te lezen, echt leuk! Jaja kikkers genoeg hier. Ik heb er inmiddels al 3 in de douche gezien, waarvan 1 dode… gezellige gast terwijl je aan het douchen bent… Maar ik zal ze niet kussen hoor, ik heb de perfectste al gekust, Annette zal er ook niet aan beginnen want dat wil hij straks in Brazilie blijven, en dat moeten we niet hebben!

We hebben de afgelopen dagen heel veel gedaan en veel gezien. We zijn naar een schitterend strand geweest “ Porto de Galinha” heel mooi strand met heel veel palmbomen, echt even een vakantiegevoel!

Maar ik zie hier ook echt shoquerende dingen.. heel veel straatkinderen. En ze proberen op allerlei manieren aan geld te komen. Als je voor het stoplicht staat willen ze de ruiten van je auto wassen voor een beetje geld.. kinderen die ik gister zag waren niet ouder dan 6 jaar… ik moet er niet aan denken om mijn neefje Mattias daar te zien staan.

Donderdag zijn we soep gaan uitdelen. Een aantal mensen van de basis hadden 2 hele grote pannen met soep gemaakt, hele voedzame soep. Toen de kinderen ons aan zagen komen rijden begonnen ze naar ons toe te rennen, en binnen no time stond er een hele rij. Ze hadden allemaal een bakje in hun handen en konden niet wachten om wat soep te krijgen.
Je tovert een smile op je gezicht voor ze, om hun blij te maken. Maar mijn hart huilde, zo onwerkelijk…

Vrijdag heeft een college van Erika ons met de auto meegenomen. We gingen allerlei culturele dingen bekijken waar je anders niet komt met de bus. Een museum was gesloten, maar na veel aandringen en geslijm ‘ze komen hier helemaal special om dit te zien, uit Holland, pleaseee” liet hij ons toch binnen. Daarna gingen we nog naar een ander museum, waar schilderijen hingen van een Nederlandse schilder, Nederlanders schijnen heel aardig geweest te zijn voor de Brazilianen, in tegenstelling tot andere landen.. Op de terugweg hadden we nog bijna een botsing… ze rijden hier echt als gekken, ongelofelijk gewoon!

Gister zagen we ook nog iets vaags. Er kwam een vrouw aanrennen uit de metro, ze was iets aan het schreeuwen. Nou bleek date een jongen haar veger en blik ofzo had gestolen. De politie was er optijd bij. Maar hoe de politie hier met die jongen omging… niet te geloven. Ze zijn hier heel hardhandig. Hij trok zijn pistool (had ik nog nooit gezien, bij ons blijven ze meestal netjes aan hun riem hangen) en richte het op die jongen. Daarna schopte ze hem en sloegen hem. We zijn snel verder gegaan, want dat was niet iets om lang naar te staan kijken..

Ik zie hier veel dingen die bizar zijn, maar er zijn ook hele mooie dingen. De natuur hier verbaast me steeds weer. Ik blijf hier genieten, want het is voorbij voor we erg in hebben!

Ik hoop dat ik aankomende week foto’s erop kan zetten en jullie meer kan laten zien van hoe het hier is!

Liefs,
Trudy

Thanks Peter, de Ketchup hielp heel erg!
Goed zo Rogier, pas jij maar goed op Simon, wel heel lief voor hem zijn he!

  • 24 Juni 2007 - 15:41

    Liz:

    Hoi! Leuk om zoveel te kunnen lezen zeg!
    Sorry dat ik jullie in verwarring bracht.. Hihi..
    Het lijkt me idd best moeilijk wat voor vervelende dingen die je soms tegen komt. Wel fijn dat jullie ze nu samen kunnen delen! Ben benieuwd naar de foto's!

    Gods Bless.

    Liefs Liz

  • 24 Juni 2007 - 17:01

    Rianne (vRogier ;-)):

    Hey Trudy!
    Wat een andere wereld daar en wat heb je al veel gezien de afgelopen dagen. Ook verdrietige dingen, wel heftig. Geniet van al het moois in Brasil!
    groetjes, Rianne

    PS Rogier is even bij Simon langs geweest vanmiddag hoor, hij neemt zn taak heel serieus ;-)

  • 24 Juni 2007 - 17:18

    Trudy:

    Thanks Rianne! Doet me goed om te horen dat je man zijn taak niet verzuimd :)Doe hem de groeten, mét tandpasta ;)

  • 24 Juni 2007 - 19:58

    Hunting 4 Roger:

    En dan die tandpasta onderaan z'n stuur... is altijd prijs..:) Gna gna
    Symp

  • 24 Juni 2007 - 21:16

    Rianne R:

    Leuk hoor zoveel berichtjes vanuit ver weg. Ben ook benieuwd naar de foto's. Zo te horen hoef je je geen zorgen te maken over Simon, dus dat komt helemaal goed!

  • 24 Juni 2007 - 21:17

    Rianne R:

    Ohja, ik ga je 6 juli wel missen voor mn diploma-uitreiking, wie moet ik dan mn haar laten doen???;)

  • 24 Juni 2007 - 21:28

    Trudy:

    Heej Rianne,
    oh joh daar kom ik wel even voor terug.. Nee helaas, wees creabea! You can do it girl! Geniet er lekker van, helemaal klaar, goed man! We zijn trots op je!

    Annette & Trudy

  • 25 Juni 2007 - 20:38

    Piwi:

    Kikkers wokken met "sambalbij" al geprobeert?

    He leuk om te horen dat het goed met jullie gaat.
    Tja die Simon, moet dit nu wel even missen allemaal, zal best wel even slikken zijn.
    He Simon zet 'm op hoor, jou tijd komt nog.
    Bless!

  • 26 Juni 2007 - 13:51

    Opel Manta:

    Zozo Trudy,

    Die kerel van jou durft wel he...
    Doe ik mn best om een beetje lief voor hem te zijn en dan wil die mn stuur onder de tandpasta smeren...
    Wat moet ik daar nou mee???

    Mooi dat je zoveel mee maakt en dat je ook nog mooie dingen ziet daar in ver weggie stan.

    Nou de groetjes en Gods zegen!!!!

    Rogier de opel man




  • 26 Juni 2007 - 15:48

    Rianne (E):

    Maar goed dat ik wat meer respect heb voor t Opeltje. Ik verzin wel iets anders...gna gna. Als je er weer bent, gaan we maar weer ns een logeerpartijtje organiseren denk ik ;-)
    Kan niet wachten op je foto's trouwens, ben echt benieuwd hoe het er daar allemaal uitziet!
    groetjes, Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2007

Weer veilig thuis!

07 Juli 2007

Nog wat foto´s

04 Juli 2007

Tijd vliegt!

27 Juni 2007

Foto´s!!

24 Juni 2007

Veel contrasten!
Trudy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 4358

Voorgaande reizen:

18 Juni 2007 - 13 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: