Eindelijk veilig aangekomen!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Trudy Haan - WaarBenJij.nu Eindelijk veilig aangekomen!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Trudy Haan - WaarBenJij.nu

Eindelijk veilig aangekomen!!

Door: Trudy

Blijf op de hoogte en volg Trudy

19 Juni 2007 | Brazilië, Brasilia

Wat een dag was het gister!
De wekker ging om 3.30... Om 7.15 vertrok mijn vliegtuig op weg naar Lissabon, waar ik naar 5 uur wachten om 13.30 mocht gaan inchecken... toen was het nog niet voorbij... Inchecken ging snel, maar toen we in de bus, zaten die ons naar het vliegtuig zou brengen, kwam er een stewardess aan die aan een heel verhaal vertelde in het portugees. Ik kon er iets uithalen wat leek op ´quinze minutes´ dus ik ging er vanuit dat we nog langer moesten wachten... Dit bleek achteraf ook. Toen mochten we na 20 minuten eindelijk weg.. toen we bij het vliegtuig aan kwamen rijden waren er nog monteurs met de motoren bezig, ik zag tangetjes en draadjes hangen... ik probeerde mezelf er niet aan te herinneren dat ik nog 8 uur in dat vliegtuig moest zitten :S

Ik had wel een mooie plek in het vliegtuig, ik wilde perse bij het opstijgen wakker blijven, maar het duurde zo lang... ik kon nog net wakker blijven.. Ik heb gelukkig heel veel geslapen... Er zat een portugese vrouw naast me die geen woorde engels sprak, das best vaag dat je niet met mensen kan communiceren. De stewardessen spraken ook gewoon portugees tegen me, heel vaag..
Nee Roos er draaide geen leuke film... balen, maar ja, maar goed gemaakt met heel veel te slapen en te schrijven.. moest die tijd toch opvullen.
Ik had om 18.00 plaatselijke tijd (23 uur in NL) wel een hele harde kont van al dat gezit, ik was het best wel zat, zolang alleen reizen is niet iets wat ik heel vaak wil gaan doen. Ik ben blij dat ik terug met Annette kan reizen, tenminste iemand om tegen aan te kletsen en mee te unoen!

Ik had heel snel mij bagpacks te pakken .. maar bij de douane duurde het nog wel een half uur (vertraging was ik bijna gewend...) uiteindelijk was ik om 19 uur (dus al 24 uur in NL :S) dus op weg naar de uitgang. Simon had gezegd dat ik wel zou huilen bij het weerzien met Annette, ik ontkende dit in alle talen, maar hij had toch gelijk. Het was echt super gaaf om haar weer te zien!!!

De nicht van Erika (vriendin van Annette) haalde mij (ons) op, en we zouden toen nog wat gaan eten... na een uur wist ze wat ze wilde. Ik was echt heel erg moe, maar deed maar gewoon alles mee.

Om 21.30 kwamen we aan op de basis, toen heeft Annette nog me voorgesteld aan een paar mensen en nog wat gekletst, om 22.30 ging het licht uit, ook al had ik nog zoveel geslapen in het vliegtuig ik verlangde naar mijn bedje, het was namelijk toen al 24 uur geleden dat ik er in had gelegen en die nacht daarvoor waren het maar 3 uur geweest. Ik heb als een blok geslapen. En werd om half 7 weer wakker, met een zonnetje in mijn gezicht!

Het is echt mooi hier, niet extreem warm want het is hier ´winter´. Lekker windje en niet zoveel zon.

Bruine bonen, ik ben er echt stapeldol op (toch Burçin!) en wat kregen we hier te eten vanmiddag... ja precies! Ik heb ze nog maar even overgeslagen, ze hadden ook gewoon groente en rijst en die waren veel lekkerder!

Het is echt super om weer bij en met Annette te zijn. Ik heb haar echt gemist. Om 8 uur waren we al bij de kerkdienst, die zijn hier 2x per dag, ik versta er niks van, maar misschien dat ik wat leer...

Ger, ik probeer goed voor haar te zorgen, maar zoveel is er hier nog niet te eten... we hebben al wat ingeslagen in de supermarkt!

Siem: laat je wel wat pindakaas over voor mij!! Annette heeft een klein potje hier, maar die is al weer bijna op, daar zal ik van genieten als ik weer terug ben. Maar nu wil ik genieten van alles wat ik hier eet (behalve de bruine bonen) zie, doe en mee maak.

Er zijn hier wel heeell veel insecten.. toen ik gister bij de douche was zat er een kikker in en heel veel muggen... Hopelijk vinden ze mijn bloed niet lekker!

Ik ga proberen het een beetje up-to-date te houden, maar ik heb niet altijd te mogelijkheid om op internet te gaan. Ik ga nu lekker van mijn tijd met Annette genieten, super om haar weer te zien!

Tot ´horens´!

Grtjs,
Troedy

  • 19 Juni 2007 - 18:45

    Parla:

    zooo vet cool trudy!!! haha kijk uit voor de beesjes!!

  • 19 Juni 2007 - 19:42

    Papa En Mama:

    Hartstikke leuk dat reisverslag van je Trudy. We zijn blij dat je goed bent overgekomen en dat je Annette eindelijk in je armen kon sluiten.Eten ze daar ook kikkers en spinnen?????. Nou eet smakelijk hoor ik hoef niet zo nodig.
    Je geduld werd wel aardig op de proef gesteld he met dat lange reizen.Is je boek al uit????
    Veel liefs en geniet maar lekker!!!

  • 19 Juni 2007 - 21:10

    Piwi:

    Misschien kan je die kikkers even aanfruiten met een uitje en wat knoflook.
    Als dip raad ik gewoon ketchup aan.

    He goed te weten dat het goed gaat
    grtz
    Peter en Mirjam

  • 19 Juni 2007 - 21:26

    Gerben:

    Mocht het eten op de basis ook weinig variatie vertonen dan moet Annette je maar even meenemen Recife in... daar vragen naar Acai! Da's vet lekker en volgens mij nog best gezond ook!

    Verder lekker genieten van je zussie en Brasil.

    Dikke zoen van ons,
    Gerben en Annelore

  • 19 Juni 2007 - 22:24

    Naoommarkenmanootje:

    Te gek, zo snel al een verhaaltje op jouw website.
    Geniet lekker van jullie tijd samen
    en van de pakketjes natuurlijk!!!
    tot gauw!!
    In plaats van kikker aanfruiten met een uitje eerst proberen te zoenen,misschien is het wel een prins!! maar dan wel voor anette natuurlijk!!!hahaha
    want jouw kikker zit hier in Nederland.

  • 20 Juni 2007 - 06:52

    Roger:

    Hoi Trudy!

    Mooi dat je veilig bent aangekomen!
    Ik hoop dat je een goeie tijd daar zult hebben met elkaar!!
    Geniet ervan!
    Ik zal af en toe wel even op Simon letten hoor, bellen enz.....

    Groetjes,

    Rogier

  • 20 Juni 2007 - 07:24

    Anneke:

    he nichtje,

    wauw wat een reis..pfff..gelukkig zal de volgende keer (terug reis) gezellig met netje zijn :)

    Tja..heel begrijpelijk een paar (liter) tranen als je je zussie na zo'n tijd weer ziet..moet bij het lezen ook ff pinken..snif..mooi hoor!

    Bruine bonen..tja..blijven bijzondere dingen..mijn feestje is het ook niet hoor..bah!!
    volgens mijn moeder kregen wij vroeger gepureerde bruine bonen met suiker te eten..ben blij dat ik mij dat niet meer kan herinneren..

    eehh..kikkers in de douche..gezellig..(als je hem maar niet kust..haahha grapje)

    Hebben we hier te maken met een lichte pindakaas verslaving?????????

    Geniet lekker van Brazilie en je zussie..

    We denken aan jullie en zullen regelmatig ff wat laten horen..(is het net of we ook een beetje in brazile zijn hahahah)

    Dikke kus Anneke en haar mannen

  • 20 Juni 2007 - 15:23

    Mariánne:

    Hey Gugy,

    leuk zo'n verslag! geniet van je reis en geef Netje een dikke knuffel van mij, goed? Heel veel plezier!

    Ciao!
    -Mariánne

  • 22 Juni 2007 - 11:17

    Liz:

    Hi Trudy! Echt goed om te weten dat je het zo naar je zin hebt! Nog super veel plezier gewenst en natuurlijk de groetjes aan Annette!!
    Wie weet tot snel!
    Liefs, Liz

  • 23 Juni 2007 - 17:44

    Jaap & Elis:

    We waren een beetje aan het zoeken naar waarbenjij.nu`s in Brazil en toen zag ik een foto: 'dat lijkt Trudy wel' zei ik tegen Jaap! En ja hoor!!! :D

    Geniet van je tijd in Brazil en ben benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken! Groetjes aan Annet en Erika!

    Tchau!

    p.s. Ook Jaap maakte de eerste dag kennis met een kikker! Hij weet precies wat je bedoelt! :)

  • 24 Juni 2007 - 21:11

    Rianne:

    Ahhhh bruine bonen,
    nou succes ermee:)

    Doe de groetjes aan Annette en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juli 2007

Weer veilig thuis!

07 Juli 2007

Nog wat foto´s

04 Juli 2007

Tijd vliegt!

27 Juni 2007

Foto´s!!

24 Juni 2007

Veel contrasten!
Trudy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 4359

Voorgaande reizen:

18 Juni 2007 - 13 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: